L'escurçador elPr.at és un servei de ConsulTIC.cat que converteix enllaços a pàgines web en enllaços curts, per poder ser compartits més fàcilment i poder lluir que ets pratenc enllaç a enllaç!
Converteix un enllaç llarg en un enllaç curt, fent-lo més fàcil de compartir.
L'adreça de l'enllaç és generada aleatòriament, però també permet escollir la paraula a enllaçar.
Es poden consultar les estadístiques dels clics fets a cada enllaç creat.
Es poden generar codis QR automàticament a partir de qualsevol enllaç creat a elPr.at, de manera que es poden conèixer les estadístiques de les visites rebudes a través d'un codi QR determinat.
Comparteix els teus enllaços a través de tots els teus canals de màrqueting: correu electrònic, xarxes socials, missatgeria instantània...
Presumiu de ser pratencs a cada enllaç que compartiu!
Els escurçadors d'enllaços van aparèixer en els inicis de la xarxa social Twitter, per tal de poder encabir enllaços dins dels 140 caràcters que ofereix el servei de microblogs. Avui dia Twitter incorpora el seu propi escurçador t.co, que converteix automàticament els enllaços que s'enganxen al text del tuit en un enllaç curt de forma totalment transparent per l'usuari.
Alguns exemples d'escurçadors populars són: bit.ly, TinyURL, ow.ly, goo.gl...
Per què serveix un escurçador d'enllaços avui dia?
Moltes institucions o empreses segueixen fent servir els seus escurçadors personalitzats a les xarxes socials com una qüestió d'imatge i també per obtenir estadístiques dels clics rebuts en aquests enllaços.
Un escurçador d'enllaços personalitzat és una peça clau de l'estratègia de "mobile-marketing" de la vostra empresa o institució.
Però on té més utilitat és a les estratègies de missatgeria instantània institucionals on s'hi poden incloure enllaços curts personalitzats per una qüestió fonamentalment estètica, ja que ni WhatsApp ni Telegram impedeixen els enllaços llargs, però no és agradable per la vista trobar-se enllaços excessivament llargs a mig missatge (especialment si hi ha diversos enllaços al mateix missatge).
Exemples:
La Fundació Mozilla utilitza el domini mzl.la per escurçar URLs, l'empresa de refrescos Pepsi empra pep.si, el diari americà The New York Times usa nyti.ms, YouTube empra youtu.be, El Periódico de Catalunya fa servir elperiodi.co, la Generalitat de Catalunya escurça enllaços amb gen.cat, entre d'altres exemples...